środa, 18 stycznia 2017

10 najbardziej inspirujących mnie youtuberów

Dobry YouTuber oprócz rozrywki dostarcza tonę inspiracji.


Jestem chora i jak to zwykle bywa kiedy ból głowy oraz gardła nie pozwala mi się skupić na czymkolwiek innym, robię to, co lubię robić najbardziej. Czyli oglądam videa na YouTubie. 


Oto moja dziesiątka najbardziej inspirujących mnie ludzi tworzących na tej platformie. 

PJ Liguori (KickThePJ)

O PJ-u pisałam już tutaj. Nie będę się powtarzać, to zdecydowanie najbliższy mojemu serduszku YouTuber. Uwielbiam to, że każde video stworzone jest z pomysłem, a cały kanał uważam za jeden z najbardziej oryginalnych na YouTubie. 


Dodie Clark (doddleoddle)

Pani obecna na zdjęciu. Dodie pisze piosenki, gra na ukulele, gitarze i pianinie, wydaje w tym roku swoją pierwszą EP-kę i mówi ze ślicznym brytyjskim akcentem. A do tego jest urocza do potęgi. 
Jej filmiki są nakręcone niezwykle estetycznie, co sprawia że oprócz tego, że przyjemnie się jej słucha, to przyjemnie się także ogląda wszystko co tworzy. Dodatkowo piosenkom, które wykonuje nadaje niepowtarzalny charakter.
Wstawiam piosenkę zaśpiewaną przez nią w duecie z Thomasem Sandersem, mając nadzieję, że nie zabiję was nadmiarem uroczości.


Jon Cozart (Paint)

Pewnie większość osób go zna, bo jednak to dosyć popularna osoba w świecie YouTuba. Jon znany jest z przezabawnych parodii, sławę przyniosły mu między innymi te Disneya - After Ever After i jej druga część. Oprócz tego na jego kanale znajdziemy masę satyrycznych piosenek opisujący naszą współczesność (bardzo lubię tę o YouTubie). Jest też trochę innych rzeczy, ale najlepiej będzie jeśli zajrzycie tam sami.
Wstawiam strasznie starą piosenkę, bo mnie tam ciągle bawi.


Jake Dudman 

Jake to nastolatek z Yorkshire. Zostałam na jego kanale, nie tylko dlatego, że zachwycił mnie naśladowaniem aktorów (umiejętności to on ma), ale także dlatego, że jest świetnym komikiem i wydaje się być niezwykle przyjaznym człowiekiem.




Maddie (DreamOnMaddie)

Maddie także jest młodą Brytyjką pełną pomysłów. Jej filmiki są pięknie nakręcone, zrobione z pomysłem i nierzadko poświęcone ważnym tematom. Bardzo podoba mi się to, że nawet kilkuminutowe video jest przemyślane, a każda produkcja każdego jest maksymalnie dopracowana.
Wstawiam filmik stary, ale do mnie wciąż przemawiający.


Mary Doodles

Mary Doodles jest mistrzynią używania atramentu. Oprócz zdolności artystycznych posiada cudowne poczucie humoru i talent do opowiadania historii poprzez swoje rysunki.



Damon i Jo (DamonAndJo )

To dwójka przyjaciół z Ameryki, którym zdarza się kręcić filmiki nie tylko po angielsku, ale też po francusku, czy portugalsku, a czasem nawet po włosku lub hiszpańsku. Zwykle nagrywają w podróży, bo tym się głównie zajmują. Są uroczy i zachęcają, żeby ruszyć tyłek z miejsca. Mi więcej do szczęścia nie trzeba.



Minnie Small (SemiSkimmedMin)

Na kanał natrafiłam przez serię 30 Ways to Fill a Sketchbook, którą niezwykle polecam. W Minnie podoba mi się to, że nie tylko potrafi ślicznie rysować, jej rysunki są kreatywne, a jej dłonie są najbardziej zadbane ze wszystkich, jakie kiedykolwiek widziałam, ale także potrafi nakręcić filmiki tak by były estetyczne i interesujące.
Ale serio, te dłonie.


McKenna Kaelin (simply_kenna)

Styl Kenny jest tak niesamowity, że po jednym filmiku nie da się o niej zapomnieć. Niby tak samo jak u innych - białe tło, minimalizm i te sprawy, a jednak ten kanał jest charakterystyczny i wyróżniający się na tle wszystkich innych. 
Trochę trudno mi opisać co robi Kenna, bo chwyta wszystkiego po trochu. Robi DIY, piszę poezję, pokazuje stylizacje i mówi o swoim życiu. Polecam ze względu na jej prostolinijny styl, który zdecydowanie zachęca do tworzenia.



Znacie jeszcze jakieś godne polecenia kanały na YouTubie? 

11 komentarzy:

  1. Dodie wprost uwielbiam - kocham jej piosenki z udziałem ukulele. Poznałam ją dzięki hołdowi, jaki oddała Christinie Grimmie.
    Naśladowanie przez Jake'a różnych postaci było niesamowite. Przy Jar Jarze i kaczorze Donaldzie nawet się roześmiałam!
    Ja ostatnimi czasy nałogowo oglądałam Vroobelka - świetna dziewczyna, na dodatek z Polski ;)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy ma sens odpowiadanie na komentarza z przed miesiąca, ale zrobię to i tak! Polecam, Jake ma wiecej video z impresjami, a uśmiać się można przy niejednym jego filmiku!
      Vroobelek rzeczywiście jest świetna, ale raczej oglądam zagranicznych youtuberów, bo "uczę się języka", haha! Ale bardzo ją podziwiam!

      Usuń
  2. Znam Pj-a i Dodie, ale nigdy się nie zagłębiałam w ich twórczość, chętnie to zrobię. Podoba mi się głos Dodie i to ukulele - takie urocze! Bardzo podobał mi się jej cover I Wish I Was A Punkrocker.
    Thomas Sanders! O rany, jak ja go uwielbiam. Uwielbiam go za to, jak kreatywną, zabawną, twórczą jest osobą. Jest niesamowity! A jego piosenka z Dodie jest taka urocza!
    No i Paint! Oczywiście znam i uwielbiam jego przewrotność oraz poczucie humoru. I też uwielbiam piosenkę o Youtubie. Oraz piosenkę ,,Vine vs Youtube" z Thomasem Sandersem, to było takie cudne ♥ Mnie też urzekł utwór w zupełnie innym stylu, czyli melancholijne ,,A Tourist".
    Mary Doodles rzeczywiście przepięknie rysuje. Jestem w zachwycie, rysunek z jabłonią jest obłędny ♥
    Chętnie zapoznam się z innymi youtuberami w wolnej chwili, zwłaszcza Damon i Jo mnie zainteresowali.
    Ja oglądam w większości kanały kulturalne, np. Sfilmowanych (recenzje filmowe i dyskusje o kinie) i Pawła Opydo (cykl ,,Złe książki", ale też filmy na dość ważne tematy, na przykład o feminizmie, o kobietach w kinie - ma sarkastyczne i dość cięte poczucie humoru), booktuberów (jessethereader, polandbananasBOOKS, z polskich P42, Więcej Książków (teraz chyba nazywa się Literacki)). Podobnie jak Tutti bardzo lubię Vroobelka. Chętnie zerkam na Olsikową, lubię jej prace i kreatywność (na przykład zrobiła ,,Draw my life" w wersji fantasy, w formie animacji, polecam bardzo, jest niesamowite!). Kiedyś jeszcze oglądałam Dana i Phila, teraz już mniej ich lubię i raczej nie oglądam.
    No i Postmodern Jukebox. Ale to kanał muzyczny, więc chyba się nie liczy.
    Youtube to naprawdę morze inspiracji i uwielbiam z niego wyławiać perełki :)
    Pozdrawiam ciepło!
    P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach i jeszcze! Obejrzałam Lizzie Bennet Diaries i jestem w zachwycie! To było kilka tygodni fangirlowania i przeżywania każdej sceny. Kocham, kocham ten serial z całego serducha. A jako że odkryłam go dzięki Tobie, dziękuję Ci bardzo, jestem dozgonnie wdzięczna! ♥

      Usuń
    2. Paweł Opydo jest jedynym polskim youtuberem, którego oglądam w miarę regularnie, chociaż przyznam że bardziej z sentymentu jaki do niego mam, bo blogu Zombie Samurai ;) O, w pierwszej wersji miałam zamiar nawet uwzględnić Jesse'ego, ale jakoś teraz nam ze sobą nie po drodze ;)
      Widziałam parę filmików Olsikowej, w tym "Draw my life" uważam, że odwala kawał dobrej roboty i wydaje mi się, że jest najlepszym kanałem artystycznym na polskim yt ;) Ale jednak mimo wszystko nie do końca mój styl.
      Dana i Phila też oglądałam kiedyś, ostatnio znowu zaczęłam, ale to nie to co kiedyś :/ Niemniej są mega przezabawni i uroczy!
      Postmodern Jukebox są super!
      AAA i nie ma za co, cieszę się, że mam z kim fangirlować ;)

      Usuń
  3. Ach, jutub, stary dobry jutub. Jest to kopalnia *uwaganajbardziejnadużywanesłowowinternetowymamerykańskobrytyjskimświatkuilemożnaserio* inspiracji, rzeczywiście.
    Z wymienionych przez Ciebie znam Dodie, Painta i Maddie i każde z nich jest super <3 Resztę chętnie obczaję (zwłaszcza że wciąż grono, które oglądam regularnie, jest silnie sfeminizowane). Osobiście lubię jeszcze bardzo Dottie James (zresztą pisałam już o niej kiedyś, i o Dodie też). O, i Orlę Gartland. Orla jest super. To akurat kanał czysto muzyczny, ale straszliwie podobają mi się jej piosenki i jest bardzo specyficzna. Vroobelek też zacny, ziomy z poprzednich komentarzy mają gust ogólnie :D
    Niech żyje YouTube!
    B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem o co chodzi, że ten pierwszy wiersz mojego komentarza tak się rozjechał. To dobrze, źle czy obojętnie? A może tylko ja to widzę? :D Aaaaa.
      B.

      Usuń
    2. Nie znałam Orli, już ogarniam!
      Chyba tylko ty, ale nie wiem czy to dobrze czy źle ;)

      Usuń
  4. O wstyd mi lecz naprawdę nie znam ani jednego (Perpetuo do poprawki, koniecznie!)...bo trochę mi daleko z jutubem tak samo polskim jak i zagranicznym, bo używam go tylko do słuchania muzyki, oglądania zwiastunów i krótkometrażówek...ale nie powiem, ze w twe propozycję się nie zagłębię bardziej, trzeba kiedyś wyjść z tej krypty i poszerzyć trochę horyzonty...
    Pozdrawiam!
    Ż.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żaden wstyd, ale zachęcam do zapoznania się bo według mnie warto!

      Usuń
  5. Uwielbiam Dodie <3! Zresztą pałam czystą miłością do ukulele, jak na gitarzystkę przystało ;D.
    O tak, Paint jest świetny. Niektóre z jego parodii są wręcz powalające.
    Niestety reszty nie znam- jestem nieco zagubiona w całej tej sferze Youtuba. Nie zmienia to faktu, że na pewno przejrzę te kanały, szczególnie, że wyglądają na bardzo interesujące :D.
    Pozdrawiam,
    zaryzykuj i kliknij

    OdpowiedzUsuń

Za komentowanie nie dostajesz co prawda czekolady, tylko dozgonną wdzięczność autorki, ale podobno się opłaca!
Do zobaczenia!