niedziela, 8 listopada 2015

Przewodnik po rysunkowym świecie Harry'ego Pottera

Jeśli zaglądacie do Nory od dłuższego czasu, to pewnie wiecie, że jestem totalnym fanartowym świrusem. Być może rzuciło wam się również w oczy, że uwielbiam dzielić się z wami linkami do miejsc w sieci ludzi, którzy mnie inspirują. I dlatego, chociaż wcześniejsze posty o moich ulubionych rysownikach były najmniej profesjonalne na świecie, to dzisiaj postanowiłam wrócić do tematu. 
Trudno mi powiedzieć, że odgapiłam serię od Ann (która nawiasem mówiąc podobno zainspirowała się moimi postami), ponieważ to nie będzie seria. Dzisiaj chciałam wam opowiedzieć o trochę innych świecie Harry'ego Pottera. Świecie rysunkowym tworzonym przez fanów, którzy ignorują wygląd filmowych postaci i zainspirowani powieściami J.K.Rowling tworzą małe dzieła sztuki.

Wnoszę o koronowanie batcii na królową tumblra.

Fakt pierwszy: Hermiona i Harry niekoniecznie są biali
Najciekawsze wydanie: Katie z loquaciousliterature.tumblr.com
O co chodzi? Nie wiem, czy jeszcze pamiętacie, ale piękne, idealnie układające się włosy Emmy Watson nie do końca odpowiadają książkowemu opisowi. Wiele artystów (i nie tylko) stwierdziło jednak całkiem sensownie, że opis splątanych kędziorów idealnie pasuje do ciemnoskórej osoby. Ponieważ sama odkryłam to całkiem niedawno, to nie mam bladego pojęcia dlaczego z kolei pojawiło się przekonanie, że Harry ma indiańską urodę, ale pomysł bardzo mi się podoba. A przechodząc do przykładu: włosy Hermiony na komiksach Katie to jedna z najcudowniejszych rzeczy w internetach.

Fragment jej najnowszego komiksu. Po resztę zajrzyjcie tutaj.

Fakt drugi: wszyscy kochają Huncwotów
Najciekawsze wydanie: moja najukochańsza Sas Milledge z batcii.tumblr.com
Czuję się trochę jak zdrajczyni, ponieważ przez tyle czasu byłam wierna w oddawaniu hołdu Virii jako mojej ulubionej artystce, a potem poznałam Batcii i... zakochałam się w jej rysunkach. Kiedy indziej napiszę odę do jej interpretacji Martwych Francuskich Rewolucjonistów (studentów z Nędzników), teraz wrócę do niezwykle ciekawego zjawiska wśród fanów HP.
Otóż może to tylko moje szczęście, ale chociaż zdarzyło mi się znaleźć osoby, które nie lubią Snape (jak można nie lubić kogoś, kto jest bardziej ponury od Kłapouszka z Kubusia Puchatka?), to jeszcze nie zdarzyło mi trafić na kogoś, kto nienawidzi Huncwotów (chyba, że jest to wierny fan naszego przygnębionego nauczyciela, ale nawet oni zazwyczaj czują sympatię do czwórki (trójki?) zabawnych Gryfonów). I na szczęście bardzo dużo artystów lubi ich też rysować.


Smutno, smutno. Po weselsze art możecie zajrzeć tutaj!

Fakt trzeci: nie tylko ja lubię Rona
Najciekawsze wydanie: Susanne z susannedraws.tumblr.com
Chociaż kocham Ruperta Grinta w roli Rona, to muszę przyznać, że tak jak Emma Watson jako Hermiona, nie wygląda on idealnie jak Ron książkowy. Myślę, że brakuje mu jakoś dwudziestu centymetrów.
Dlatego bardzo się cieszę, że nie jestem jedyną fanką tej postaci i mogą natknąć na wiele pięknych rysunków mojego ulubionego rudzielca. Wydanie Susanne być może nie jest moim ulubionym, ale na pewno jest perfekcyjne. Zresztą sami patrzcie:

Po więcej Potterowych rysunków Susanne wpadajcie na jej tumblra.

Fakt czwarty: Ginny i Luna wymiatają!
Najciekawsze wydanie: Nastja z nastjastark.tumblr.com
To tylko ja, czy ktoś jeszcze nie jest zaskoczony, że te panie wzbudzają dużo sympatii? Zresztą myślę, że na ich popularność wśród internetowych rysowników może wpływać fakt, że obie są niezwykle wdzięcznymi modelkami. Ruda, piegowata, przepiękna Ginny i delikatna, oryginalna Luna. 
Nie będę ukrywać, że w tym przypadku do gustu najbardziej przypadły mi rysunki Nastji. Niezwykle klimatyczne portrety, które doskonale oddają charakter dwóch uczennic Hogwartu.


Koniecznie przejrzyjcie wszystkie rysunki Nastji, ona jest geniuszem!

Fakt piąty: Puchoni są dumni ze swojej przynależności
Najciekawsze wydanie: Taryn z taryndraws.tumblr.com
Najfajniejszą rzeczą wśród fanów Harry'ego Pottera jest to, że zazwyczaj świetnie przypisują się oni do domów w Hogwarcie, chociaż można by pomyśleć, że każdy chciałby być w Gryffindorze jak główni bohaterowie serii. Zresztą zupełnie nie rozumiem dlaczego Huffelpuff ma najgorszą opinię. Dajcie spokój, ten dom jest super!
Na szczęście wśród rysowników jest też dużo osób, które są dumne ze swojej przynależności do Huffelpuffu. Ja osobiście najbardziej lubię rysunkowe autoportrety Taryn. Zresztą zobaczcie sami:

Po więcej zajrzyjcie tutaj.

Fakt szósty: fani Pottera to w większości mega kreatywni ludzie
Najciekawsze wydanie: seria zaklęć autorstwa Natello z atalienart.tumblr.com
Dobra, może Ameryki nie odkryłam, ale chciałam was zapoznać z cudownymi artami Natello. Pomysł, wykonanie, styl... Ach, zachwytom nie ma końca ;) 
To jest taki przypadek, kiedy jestem taka zachwycona, że nie wiem co napisać, po prostu wpadajcie do tej artystki, bo to jest fenomen!

Moje ulubione to Sectum Sempra (tutaj!).

Fakt siódmy: świat nie skończył się po Bitwie o Hogwart
Najciekawsze wydanie: Viria.
Może i zdradziłam ją dla pięknych rysunków Sas, ale wciąż żaden mój wpis o fanartach nie może się obyć bez jej twórczości. Co prawda wielu rysowników rysuje przedstawicieli potterowskiego Next Generation, ale nikt nie robi tego tak dobrze jak Viria. To przez nią zaczęłam  w ogóle zastanawiać się nad losami dzieci bohaterów serii. A jej Rose Weasley jest takim cudownym połączeniem Rona i Hermiony!

Wykapana córka swoich rodziców. To też jest fragment komiksu, więc sprawdźcie resztę (tu!) 


Znakomicie zdaje sobie sprawę, że fanowski świat Harry'ego Pottera jest znacznie bardziej rozbudowany i totalnie nie wyczerpałam tematu, więc dajcie znać co pominęłam w komentarzach! Ja od siebie jeszcze dodam, że tu znajdziecie najfajniejsze fanarty najdziwniejszego potterowskiego parringu, tutaj rysunki "najstraszniejszą" kreską, a tu przekonacie się, że w sumie to bliźniacy też są całkiem lubiani.

PS: A, dodatkowo zauważyłam ciekawą rzecz: wszyscy uwielbiają rysować Rona w jego świątecznym swetrze.

9 komentarzy:

  1. Ja wprost uwielbiam, jestem zakochana w rysunkach Virii ! Kiedy przez przypadek natknęłam się na nie na weheartit, wiedziałam, że jestem najlepsza. *u* Ale reszta artystów niczego sobie ! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Viria przez długi czas była moją największą inspiracją i ulubioną rysowniczką. Początkowo co drugi wpis w Norze zawierał nawiązanie do jej artów.
      Teraz uważam, że razem z Batcii są królowymi tumblra <3 Obie cenię za to, że nie tylko pięknie rysują, ale przede wszystkim przekazują przez rysunki emocje, a to nie każdy umie.

      Usuń
  2. Kocham ten post. Zwłaszcza, że znałam wcześniej tylko dwóch artystów z tych, których tu wymieniłaś, więc teraz zamiast uczyć się na poniedziałek (no dzięki), będę siedzieć na tumblr :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazwyczaj z fanartami z HP kojarzyła mi się Viria, ale pokazałaś mi innych super artystów :D Dzięki! :) Natello cud miód :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma to jak trochę dobrej twórczości fanów <3 Mimo wszystko sposób, w jaki fani przedstawiają poszczególne postaci nie ma sobie równych, a już na pewno nie wśród obsady filmowej.
    W Huncwotach rzeczywiście musi coś być, bo nawet ja, chociaż nie przepadam za Jamesem i Peterem, to samych Huncwotów uwielbiam :) Nie mówiąc już o fantastycznej Pomylunie, która jest moją ulubioną bohaterką! Kocham jej oryginalność i ten charakterystyczny nieogar, którym sama nieraz mogę się pochwalić :D
    Najbardziej cieszy mnie to, że seria o Harrym jest taka popularna (czemu ani trochę się nie dziwię!) i tyle osób rysuje fan arty. Najgorzej jest wtedy, kiedy polubi się jakąś mniej znaną serię i zaczyna się szukać fan artów, a w Internecie - zupełna pustka. Ostatnio skończyłam czytać Szklany Tron i chociaż seria jest dosyć znana to, niestety, rysunków zbyt wiele nie powstaje. A szkoda...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się! Ja zawsze jak przeczytam coś super to chcę obejrzeć chociaż trochę fanartów i niestety, rzadko mi się to udaje. Np. od kiedy przeczytałam "Króla Demona" udało mi się znaleźć tylko jeden rysunek przedstawiający Tancerza Ognia, a szkoda...

      Usuń
  5. Jaaaakie to jest boskie! O matko *O* Jaram się tymi pracami. Chyba się zakochałąm!

    OdpowiedzUsuń
  6. Fan arty bardzo zacne, ale brakuje moich dwóch faworytek - burdge, tylko że ona od jakiegoś czasu już się raczej nie udziela :( i Indrani/Benegeserit, no ale ona też już zarzuciła potterowskie arty (a szkoda, bo jej smokowa seria to było cudo). Tak czy siak twoje wybory też cudne :D.
    #niematojakwkwietniukomciaćpostzlistopada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Burge to legenda, w sumie nie wiem czemu jej tu zabrakło...
      Drugiej artystki nie znałam, więc lecę oglądać
      #teżlubiękomciaćstareposty

      Usuń

Za komentowanie nie dostajesz co prawda czekolady, tylko dozgonną wdzięczność autorki, ale podobno się opłaca!
Do zobaczenia!