piątek, 19 września 2014

Najlepiej napisane, najlepiej zaśpiewane

Dobry!
Dawno nie pisałam, wiem. Jestem zła, wiem. I przede wszystkim zdaję sobie sprawę z tego, że moja nieobecność wymaga usprawiedliwienia. Otóż powód prozaiczny, krótki i niektórym znany, a wyrazić go można w dwóch zwyczajnych słowach: "brak czasu". Jak wiecie Anga jest osobą nie tylko leniwą, ale także niezwykle nieogarniętą, tak więc kiedy nagromadziło jej się multum zajęć przez które nie miała czasu nawet na naukę (jakby się uczyła gdyby ten czas miała...) zamiast napisać posta miała nadzieję, że nikt nie zauważył jej długiej obecności. No dobra, to nieprawda. Miałam nadzieję, że ktoś to wchodzi co jakiś czas i sprawdza czy na pewno nie ma nic nowego. Ale z drugiej strony byłoby to dosyć egoistyczne... Ok, blog to nie jest miejsce na dylematy egzystencjalne, porzućmy to i wróćmy do notki.
Będzie trochę chaotycznie (o ile już nie jest... i to nie trochę!), mało ambitnie i niezgodnie z zapowiedziami, które okazały się dla mnie zbyt ambitne. Także wymaga trochę zaangażowania, ale takiego bardziej komputerowego. Będzie ranking piosenek Disneya, ładne arty znalezione specjalnie na tę okazję oraz trochę innych rzeczy wspomnianych tylko w zakończeniu.


Dzisiaj będzie dużo ładnych obrazków, choć powiedziałam sobie, że będę wstawiać tylko te szersze niż wyższe. Jak kiedyś założę sobie stronkę na facebooku to wam zrobię spam z ładnymi artami Disneya w pionie.

1. "Być tam" (ang. Out there) z "Dzwonnika z Notre Dame"
Pewnie nie wyraziłam się we wstępie dostatecznie jasno, więc zrobię to teraz. Ten post poświęcony jest takiemu mojemu rankingowi piosenek Disneya. Właściwie nie jest to ranking, tylko raczej lista i to nie piosenek, a raczej soundtracków. Znaczy się oceniam całą ścieżkę dźwiękową z danego filmu wyróżniając moją ulubioną piosenkę i ilustruję ją różnymi ładnymi artami, które znajduję na internecie (oczywiście podając źródło). Zaczynam od "Dzwonnika z Notre Dame", ponieważ absolutnie uwielbiam tę bajkę i ubóstwiam całą jej muzykę (no może pomijając "Niebiański Blask", za którym nie przepadam, ale siądzie). Prawdopodobnie najbardziej znaną piosenką z tego filmu jest "Modlitwa Esmeraldy" i uważam, że całkiem zasłużenie, bo jest piękna, a jej tekst jest istotnie doskonałą modlitwą. Mimo to postanowiłam wyróżnić absolutnie ukochane "Być tam". Cudowna jest zwłaszcza pierwsza część gdzie w duecie śpiewają Frolo i Quasimodo. A zresztą oceńcie sami: nie mogłam znaleźć całej piosenki w świetnej jakości, dlatego tutaj macie wspomnianą wcześniej pierwszą część, a tu drugą.

Obrazek tak jak wcześniejszy z deviantarta niesamowitej Alice X. Zhang. Moment z jakże pięknej piosenki "Hellfire".

2. "Na południu w Luizjanie" (lub "W Nowym Orleanie") z "Księżniczki i żaby"
To nie miało być akurat teraz, ale wyskoczyło mi w proponowanych, więc jest. Uwielbiam niezwykły klimat całej ścieżki dźwiękowej tego filmu i tę piosenkę wyróżniłam chyba tylko dlatego, że jest najbardziej charakterystyczna. Na youtubie znajdziecie ją tutaj.

No zakochałam się w tym arcie (od Aulio Giron)

3. "Bella" (ang. Belle) z "Pięknej i Bestii"
Po prostu cudowne. Wszystko. Wszystko w tej bajce jest cudowne i nie potrzebuje innego opisu. A muzyka jest tres jolie! Tę piosenkę znajdziecie tu.

Zakochałam się w tym arcie! (by lehuss)

4. "Znam ze snu" (ang. Once upon a dream) ze "Śpiącej królewny"
Ponieważ "Śpiąca Królewna" to jedna z bajek dzieciństwa Angi, a piosenka "Once upon a dream" jest jedną z jej ulubionych, to mimo całej sympatii dla Lany Del Rey i mimo podziwu dla jej talentu trzeba stwierdzić, że zniszczyła tę piosenkę. Mnie dużo bardziej podoba się pierwotna, "lekka" wersja.

Umarłam jak to zobaczyłam, niestety nie mogłam znaleźć autora, więc ktokolwiek widział, ktokolwiek wie, niech podzieli się ze mną swoją wiedzą.

5. "Po raz pierwszy widzę blask" (ang. I see the light) z "Zaplątanych"
Wszyscy uwielbiają zaplątanych, więc nie będę się na ich temat rozpisywać. Film to poniekąd idealny, co na pewno jest wynikiem ciężkiej pracy całego Disneyowskiego zespołu, także muzyków, którzy stworzyli ten piękny utwór (na youtubach tu).


A co to? Czyżby art od Virii?

6. "Serca lód" (ang. Frozen Heart) z "Krainy Lodu"
"Kraina lodu" to siostra bliźniaczka "Zaplątanych" (oczywiście mówię to w jak najlepszym kontekście), uwielbiana przez fanów na całym świecie. Zdobywczyni dwóch Oscarów z czego jeden właśnie za piosenkę: "Let it go", którą oczywiście bardzo lubię, ale mimo wszystko bardziej podoba jej początkowa melodia "Serca lód", która ma w sobie niezwykłą siłę i magię. Nieprawdaż?


Śliczne? Śliczne. Z tumblra Julii.



7. "Chwytam wiatr" (ang. Touch the sky) z "Meridy Walecznej"
Może mało oryginalnie, ale szczerze uwielbiam tę piosenkę. Zresztą jak i cały film, i mimo niezbyt pochlebnych opinii moich znajomych, ja uważam, że zarówno fabuła jak i animacja jest niezwykła. Koniecznie posłuchajcie!


Aprobuję (by Benlo).



8."Pod łapą cały świat" (ang. Bare nessecities) z filmu "Księga Dżungli"
Na koniec jak zwykle najlepsze! Nie wiedzieć czemu "Księga Dżungli" jest bajką mniej znaną, mimo błyskotliwej fabuły oraz doskonałej animacji. No i oczywiście idealna piosenka, którą tak lubi Tom Hiddleston (<3). Osłuchajcie ją koniecznie. A no i zapomniałabym zapytać "No to co robimy?".

Zawsze lubiłam Baghiego bardziej niż Baloo. Obrazek stąd.

No cóż to już koniec!
Mniej tekstu, więcej zniewalająco pięknych rysunków. Tak na początkowo-szkolną depresję. Zapowiedzi tym razem nie ma, bo to nigdy nie wychodzi (choć zamierzam kiedyś zrobić ten Disneyowy outfit). Pamiętajcie jednak, że dla autora najlepszego pomysłu na wykorzystanie biletów czeka nagroda w postaci czekolady!

PS: Jak sobie przypomnę o czymś jeszcze, co miałam napisać, to dopiszę.

9 komentarzy:

  1. Kocham kocham te piosenki <3 szkoda, że nie ma tu jeszcze Mustanga z dzikiej doliny bo z niego są moje ulubione ;)
    nie wiem czy wiesz w oryginale piosenka z zaplątanych po angielsku jest "How deep is your love" bee gees posłuchaj ;) wykonywałam ją na szkolnym musiacalu o latach 70 XD możesz mi komentować każdy post jak tylko masz ochotę XD żaden spam ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Mustang z dzikiej doliny" jest Dreamworksa, więc między innymi dlatego zabrakło go w tym zestawieniu, choć te piosenki też uwielbiam. Aaa, zaraz poszukam, tylko muszę znaleźć te cholerne (przepraszam za wyrażenie, ale bardzo mnie zezłościły) słuchawki, które cały czas się chowają. To będę komentować prawie każdy, coby nie być bardzo nachcalną :)

      Usuń
  2. Chyba kazdy wie o co chodzi mówiąc 'brak czasu' sama czasem na niego cierpie ;-;
    Jeju,uwielbiam te piosenki i bajki <3 Ostatnio Kraina Lodu stała się moim ulubieńcem tam wszystko jest takie super! Do tego Merida i Zaplątania,raniking 3 najlepszych weług mnie bajek <3 :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakbym ja miała wymieniać wszystkie Disney'owskie i nie-Disney'owskie piosenki i bajki które kocham to komentarz byłby dłuższy niż wszystkie Twoje, które napisałaś na moim blogu ;)
    Z twojego zestawienia podobają mi się prawie wszystkie (Nie lubię "Księgi Dżungli" i nie oglądałam "Dzwonnika") a szczególnie te z nowszych bajek. A cd. obrazków - świetne, zazdroszczę tym wszystkim ludziom talentu. Ja jak ostatnio chciałam narysować Elsę to mi wyszła mangowa Pocahontas xD
    Pozdrawiam,
    Lina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie, jak można nie lubić "Księgi Dżungli"! To jest bajka mojego dzieciństwa! A "Dzwonnika" polecam obejrzeć jak najszybciej, to jest jedna z tych bajek dla starszych dzieci.

      Usuń
  4. oczywiście chodziło mi o to, że nie toleruję "obserwujemy???" a na inne blogi zawsze z wielką przyjemnością wchodzę. U Ciebie jestem chyba pierwszy raz, ale to bardzi pozytywne mejsce. Czytałam tą notkę o tym jak być mądrzejszym w oczach innych i stwierdzam, że jesteś świetna <3
    a do którego LO chodzisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzę do Nowodworka (ILO w Krakowie), ale zastanawiam się czy to nie jest ten czas kiedy należy przemyśleć pewne życiowe decyzje :) O, "Jak być mądrzejszym w oczach innych ludzi", to mój ulubiony post <3 No cóż, zapraszam częściej, może jeszcze pojawi się coś, co Cię zainteresuje.

      Usuń
  5. Świetny post, no Disney Disney Disney- jak ja to kocham! :D Te wszystkie obrazki są śliczne :)
    Zdałam sobie sprawę, że już dawno nie oglądałam tych bajek, bo nie kojarzę części tych piosenek :/ Ubolewam nad tym, bo ja kocham Disneya, naprawdę. Uwielbiam "Księżniczkę i żabę" a o "zaplątanych" to nie ma co mówić, bo to jest bajka przecudowna :) I wow, Lana Del Rey zrobiła swoją wersję "Znam ze snu"? Nie wiedziałam o.O
    Księgę dżungli oglądałam wieki temu a "Meridy walecznej" nie obejrzałam do tej pory...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wersja Lany Del Rey była robiona do filmu "Czarownica" (którego jeszcze nie widziałam, ale może niedługo nadrobię). A "Księga Dżungli" jest jedną z moich ulubionych bajek Disneya!

      Usuń

Za komentowanie nie dostajesz co prawda czekolady, tylko dozgonną wdzięczność autorki, ale podobno się opłaca!
Do zobaczenia!